In the beginning of the 21st century qualitative research has become an established method of inquiry in human and social sciences (besides quantitative research). The course is specifically designed for the students of the Master Consumer Affairs (MCA). Prof. Dr. Frank-Martin Belz and Dr. Roxana Codita introduce to…

Konferenz für die DBU-Stipendiaten zur Thematik: "Sustainability innovation, research commercialization and sustainability marketing".   Vom 08.11. bis 11.11.2012 an der Technische Universität München

Die DANONE Firmengruppe steht als eines der größten Lebensmittelunternehmen für internationalen Erfolg. Weltweit sind wir die Nr. 1 unter den Milchfrischeprodukten und Mineralwassern. In der Schweiz ist die DANONE AG seit 2006 mit den Marken Actimel, Activia, Danonino, Danio und Danette auf dem Markt. Sind Sie bereit…

Kundenkarten und Internetportale zum Kauf und zur Bewertung von Lebensmitteln verweisen darauf, dass die Ausbreitung moderner Informations- und Kommunikationstechnologien den Lebensmittelmarkt grundlegend verändert hat. Dieser Band widmet sich dem Thema der veränderten Informationsprozesse ausgehend von der Hypothese,…

George Clooney loves Nespresso – what else? Well, at least he claims that in the series of funny ads, which started in 2008. Have a look at the Nespresso TV spot, called “Mistaken”.Ever since the multinational company Nestlé launched the coffee capsules in the 1990s, it has spread all over the world and has become a…

salt – sustainability lead users 1. Exploring expected benefits of conventional lead users in the online community Automotive Forum Content:  The focus of this study consists of exploring what kind of benefits lead users in a conventional innovation field expect from their innovative activity. The theoretical…